Yamaha та безпілотні мотоцикли

Переконані прихильники старої школи часто з недовірою ставляться до сучасних технологій нових мотоциклах. Подібна інерція мислення взагалі властива людині, а якщо людина познайомилася з першим мотоциклом двадцять, а то й п'ятдесят років тому, його складно буде переконати в необхідності чогось нового. Однак, як і в більшості секторів промисловості, технології є основною рушійною силою інновацій у мотоіндустрії, і схоже, що такі дива, як безпілотні мотоцикли, вже зовсім не за горами.
РОБОТИ-ПІЛОТИ
Першою ластівкою у цьому напрямі була серія роботів-пілотів MOTOBOT від Yamaha. Але ідея садити на місце водія робота для повсякденної їзди не розглядалася всерйоз, і він був потрібен для обкатки алгоритмів вбудованих в мотоцикл систем. Приблизно тоді з'явився автономний мотоцикл від BMW, який також призначався для вивчення динаміки руху мотоциклів для чогось типу адаптивного круїз-контролю. Втім, якби BMW вдалося зробити мотоцикл, здатний возити райдера без зайвих рухів з його боку, вони напевно вбудували б цю технологію в який-небудь флагман. Адже принадність такого варіанта в тому, що він дозволяє райдеру повністю контролювати мотоцикл, коли він того хоче, і в той же час скинути з себе тягар нудних і звичайних аспектів їзди, наприклад тривалої поїздки по одноманітному шосе або по житлових кварталах.
TIER IV
Проте відсутність комерційних результатів досліджень від великих виробників ще ні про що не говорить. Більше того, часто непрофільні розробки просто виносять за рамки головного підприємства і доручають їх якомусь стартапу або підряднику, що зарекомендував себе в цій галузі. Наприклад, Yamaha інвестувала у компанію TIER IV Inc., яка є піонером у галузі розробки технологій автономного транспорту.
Попередні інвестиції в TIER IV були здійснені в серпні 2017 та липні 2019 року, а нещодавня угода між японською корпорацією та TIER IV стала, таким чином, третьою. Компанія відома створенням Autoware, першої у світі операційної системи для автономного водіння, яка має великий потенціал для майбутнього авто- та мототранспорту. Система Autoware створена з відкритим вихідним кодом, що дозволяє іншим програмістам використовувати, доопрацьовувати та покращувати її, роблячи внесені доопрацювання доступними для всього співтовариства, а саму систему адаптованою для різних пристроїв і додатків.
За великим рахунком, участь Yamaha в цьому проекті мотивована бажанням підтримати і просувати технологію автономного управління в різних областях. Крім того, ця технологія може бути корисною для автоматизованих транспортних рішень Yamaha, які компанія розробляє для промислового застосування.