Сайт в процессі наповнення, вибачте за можливі неточності в зображеннях та описах.
Новий стандарт шоломів ECE 22.06 - що змінилось
02.12.2022
У 2021 році почав діяти новий стандарт безпеки для мотоциклетних шоломів. Більше випробувань, жорсткіші вимоги будуть висуватись не лише для шолома, а й для візора та аксесуарів.
З середини 2021 року почав діяти новий стандарт сертифікації мотошоломів ECE 22.06. Він набуде чинності у 2023 році, а стане обов'язковим для нових шоломів із січня 2024 року. При цьому забороняти їздити у шоломах із сертифікатом ECE 22.05 ніхто не буде. Суворіша омологація діятиме разом з ECE 22.05. «П’ятірка» діяла в країнах Європи майже 20 років, вона застаріла й давно вимагала перегляду.
ЩО НОВОГО У ECE 22.06
- Шолом та будь-які офіційні аксесуари будуть піддаватися ширшому спектру випробувань на удар в умовах, максимально наближених до реальних.
- Для тестів 22.06 використовують різні температури, вологість, воду та вплив ультрафіолетових променів, щоб моделювати різні умови. ДИЗАЙН ШОЛОМУ ECE 22.06 забезпечує визначення базового компонування шолома (тверда зовнішня оболонка, внутрішня, що амортизує і т.д.), а також наявність у шолома досить великого отвору для візора з широким кутом огляду та забезпечення достатнього покриття для ефективного захисту голови. ВИПРОБУВАННЯ НА УДАР ▫️Під час випробувань за стандартом ECE 22.05 шолом поміщається манекен, що містить акселерометри для вимірювання сили, і потім скидається із заданою швидкістю на ковадло - плоску тверду поверхню.
- Шолом повинен успішно знизити передачу енергії голові власника (вимірювану акселерометрами у формі голови), щоб пройти цю частину сертифікації.
КУТОВІ УДАРИ
- У ході випробувань на прискорення обертання ECE 22.06 шоломи будуть випробувані на удар під кутом (на ковадлі під кутом 45°), а не тільки при прямому ударі. Продовжуємо розповідати про ECE 22.06, що набув чинності з середини 2021 року. Він стане обов'язковим для продажу нових шоломів із січня 2024 року.
БІЛЬШЕ СЦЕНАРІЇВ
- ECE 22.06 розширить тести - випробування на удар, випробування на різних швидкостях, з різними кутами удару та вивчення впливу на різні області шолома
- Також шоломи будуть перевірятися на стійкість до стирання, як шкіряне та текстильне мотоекіпірування
ВІЗОР І ВБУДОВАНІ ОКУЛЯРИ
- Стандарт враховує рівні спотворення, стійкість до подряпин, дефекти, стійкість до запотівання і рівні заломлення. Є навіть тест, щоб перевірити, чи видно сигнальні вогні через тонований візор ▫️Для візора буде створено тест, що імітує удар гальки на швидкості 215 км/год. У ході випробування використовується випущена сталева кулька, при цьому візор шолома не повинен деформуватися, ламатися або вилітати з шолома ВКЛАДИШ ДЛЯ ШОЛОМУ
- Крім захисту користувача та поглинання енергії, підкладка не повинна псуватись, на неї не повинні впливати піт, косметика або засоби для волосся. Вона також не повинна викликати подразнення шкіри – має бути антиалергенною ВИПРОБУВАННЯ АКСЕСУАРІВ
- Тестування шоломів з аксесуарами (системи внутрішнього зв'язку, камера та кріплення для них) буде проводитися як з прикріпленим обладнанням, так і без нього, оскільки вони збільшують вагу шолома і в деяких випадках можуть змінювати рівень безпеки самого шолома. Особлива увага приділятиметься поглинанню енергії, гострим виступаючим краям та полю огляду РЕМІНЬ ДЛЯ ПІДБОРІДДЯ І ЗАСТІБКА
- Перевіряють, чи достатньо міцні ремінець і застібка, за допомогою ваги 10 кг, скинутої з 0,75 м, - перевірки ремінця на наявність пошкоджень або розтягування та застібки, чи залишається вона, як і раніше, закритою та робочою ▫️Для отримання сертифіката ЕСЕ 22.06 для моделі шолома з однією оболонкою (на всі розміри) необхідно провести тестування 55 шоломів